Subscribe Twitter Facebook

3 Nisan 2010 Cumartesi

bizim mahalle aşağıki mahalle

bugün aile köklerimiz hakkında yazmak istiyorum.

benim büyük dedem koreli. soyadları çugulleymiş. kan davasından dolayı kore’den firar etmişler. italya’ya kaçmışlar. dedem orada babanemle tanışmış. babanem güzeller güzeli bir italyan kızıymış. üzüm bağlarında dolaşırlarken birbirlerine vurulmuşlar. babam italya’da doğmuş. dedem ünlü italyan mafya sülalesi cubuccilerle takışınca türkiye’ye kaçmışlar.üzüm bağlarındaki gezinmelerine izmir’de devam etmişler. babam annemi izmir’deki bir üzüm bağında görmüş. hemencecik evlenmişler.

annemin babası çin’de yaşayan singapurlu bir balıkçıymış. ben onu hiç görmedim. bir gün koskocaman bir mersinbalığı tarafından yenilmiş. (ya da yutulmuş. yani balık dedemi çiğnedi mi yoksa çiğnemeden mi yuttu, onu bilmiyorum). ananem bolivyalı esmer bir kızmış. dedemle büyük okyanus açıklarında bir yerlerde tanışmışlar herhalde. ananem dedem ölünce acısını içine gömmüş, yakışıklı bir bahriyeliyle evlenmiş. adam emekli olunca izmir’e yerleşmişler. (adama dede demiyorum, amca diyorum çünkü gerçek dedem değil).

ben laos’lu bir gençle nişanlıyım. biz ailecek laos’u çok seviyoruz. her yaz gidiyoruz. nişanlımın babası aslında liechtenstein göçmeni. laos’ta çok göçmen var. sıcak memleket ya, ondan herhalde. annesi de burkina fasolu. ogadugu’nun bir köyündenmişler. öyle diyor. neyse böyle şeyler işte.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bir bakayım ne var ne yok uğruyor mu bu nişanlı kız bloguna diye bir baktım yeni bir yazı ile karşılaştım. hayırlı olsun. bu arada soyağacın laliçkadan bile karışık;)

mavera:)

hurye dedi ki...

ne kadar çalıştın bu dolanları bulmak için olum

hatma dedi ki...

@mavera: laliçkanın eline su dökemem bu konuda. sibiryada doğsydım belki ;)

@huri: uydurukluk çalışma gerektirmez evladım. içten gelir, kendiliğinden...

Sevcan Ozturk dedi ki...

uydurukcu olunmaz dogulur. bir italyan atasozu. bu arada hatma italyanin neresindendiniz? biz portofinodaniz

Yorum Gönder

 
Powered by Blogger widgets